עמוד הבית >> מי האיש החפץ חיים

כד אלול תרצג 15/09/1933

מי האיש החפץ חיים

הוא השם הראשון העולה ליהודי דתי כאשר הוא מנסה להימנע מלשון הרע, הוא פוסק ההלכה החשוב ביותר בדורות האחרונים של יהודי אשכנז, הוא היה סופר פורה, צדיק, עניו, מנהיג היהדות החרדית בפולין, ניסה להתיישב בפתח תקוה אך הדבר לא עלה בידו בשל מחלתו (ברחוב חפץ חיים)  וקיבוץ חפץ חיים  בדרום קרוי על שמו.

רבי ישראל מאיר פופקא  הכהן מראדין, הידוע על שם ספרו “החפץ חיים”, העוסק באיסורי רכילות ולשון הרע, נפטר בכ”ד אלול תרצ”ג (15.9.1933), כיהן  כראש ישיבת ראדין , היה מיוזמי החינוך התורני לבנות במסגרת רשת “בית יעקב”, וכתב ספרי הלכה לכל חלקי הציבור היהודי בזמנו: מהמהגרים היהודים לאמריקה ועד החיילים בצבא הצאר, מדאגה לפועלים  שהלינו את שכרם ועד קריאה ללימוד נושא הקרבנות. ספרו “משנה ברורה” הפך לספר ההלכה האולטימטיבי  של יהודי ארופה, ומעל הכל הקפיד לקרוא בכל אתר ואתר לשמירה על איסורי לשון הרע ורכילות.  החפץ חיים לא הצטרף לתנועה הציונית אך יקד באהבת עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל. גם שמונה וחצי עשורים אחרי פטירתו כמעט בכל בית מדרש וישיבה בעולם לומדים את ספריו והוגים בדרשותיו. יהי זכרו ברוך.

מי האיש החפץ חיים

החפץ חיים. צילום: ויקיפדיה, נחלת הכלל

כד אלול תרצג 15/09/1933

אירועים על המפה / מפת העולם

//

זכור ימות עולם בינו שנות דור ודור (דברים לב,ז)

יש לך מה להוסיף על מי האיש החפץ חיים? פרסם תגובה כאן

תגובות ל "מי האיש החפץ חיים"

ד"ר יוסי לודין

תודה

הגב

לפני 2 חודשים

אליעד ברגמן

בסוף הפסקה- ממליץ לעדכן במקום "גם שמונה וחצי עשורים וכו'", לתשעה עשורים, או לחילופין ניתן למצוא משפט סיום שיהיה רלוונטי לעוד שנים קדימה..

הגב

לפני 8 חודשים